ايمپلنت فوري تجريش

۱ بازديد

ايمپلنت فوري تجريش

 

 

ايمپلنت فوري چيست ؟

ايمپلنت فوري در تجريش در يك روز انجام مي شود و نيازي به مراجعات بيشتر و يا منتظر ماندند براي بهبودي و اتمام پروسه جوش خوردن، سپس نصب تاج دندان نيست.  درواقع ايمپلنت دندان پين باريكي است كه اغلب از جنس تيتانيوم ساخته شده است كه داراي زيست سازگاري بالايي با بدن انسان است. ايمپلنت بايد درون استخوان فك در جاي قبلي ريشه دندان از دست رفته و يا محلي كه براي كاشت آن تعيين مي شود قرار داده شود. حدود 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا ايمپلنت دندان با استخوان فك به خوبي جوش خورده وحكم ريشه دندان را براي فرد ايفا كند.

v1_x901.jpg

زماني كه درون استخوان فك كاشته شود حكم ريشه دندان را اجرا كرده و وظيفه نگهداري تاج دندان را بر عهده مي گيرد. ممكن است اين جوش خوردن ايمپلنت دندان با استخوان فك  3 ماه الي 6 ماه به طول انجامد تا تاج مصنوعي دندان بر روي آن نصب شود. اين روند براي ايمپلنت سنتي يا معمولي به كار مي رود. اما ايمپلنت فوري بر خلاف تصور عموم مردم كه 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا بتوانند تاج مصنوعي دندان را نصب كنند، همان لحظه كه كاشت ايمپلنت انجام مي شود اقدام به نصب تاج مصنوعي دندان مي نمايذ. اين نوع ايمپلنت معمولا براي افرادي مناسب است كه نمي خواهند حتي يك روز هم زيبايي دندان خود را از دست بدهند.

البته مهم ترين چيزي كه وجود دارد اين است كه فرد نيازي به درمان و جراحي هاي پيش تكميلي نداشته باشد. زيرا براي نصب ايمپلنت فوري بايد طول و عرض استخوان مناسب باشد، تراكم و كيفيت استخوان فك مناسب باشد تا بتوان در روز جراحي و كاشت ايمپلنت پروتز مصنوعي موقت براي فرد استفاده نمود. البته به اين نكته دقت داشته باشيد كه پروتز مصنوعي كه بلافاصله بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود موقت است و پروتز دائم زماني بر روي ايمپلنت نصب مي شود كه به صورت كامل ايمپلنت با استخوان فك جوش خورده باشد. به دليل استفاده از دو نوع پروتز طبيعي است كه قيمت ايمپلنت فوري نسبت به قيمت ايمپلنت معمولي متفاوت و بالاتر باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره قيمت ايمپلنت مي توانيد به لينك زير مراجعه كنيد.

قيمت ايمپلنت در شمال تهران

 

 معمولا پروتز موقت را از جنس فلز يا پرسلن نمي سازند و از موادي سبك و پلاستيكي آن را مي سازند تا به پايه ايمپلنت درون استخوان فك فشار زيادي وارد نكند. در صورتي كه فشار زيادي به ايمپلنت هنوز جوش نخورده وارد شود ممكن است دچار لقي يا شكست شود و اين مورد باعث عدم موفقيت در كاشت شده  كاشت ايمپلنت با شكست روبرو مي شود. و البته تاج موقت از تاج اصلي دنداني كه در نهايت بايد بر رويايمپلنت كاشت شده نصب شود كوتاهتر است.

فيلم ايمپلنت دندان

براي نصب تاج مصنوعي دندان در ايمپلنت فوري نيز بايد 3 الي 6 ماه زمان بگذرد تا جوش خوردن ايمپلنت به خوبي انجام شود. در صورتي كه بخواهيد از ايمپلنت فوري استفاده نمائيد گير اوليه استخوان فك بايد بين 60 الي 70 نيوتن باشد و اين در حالي است كه گير استخواني معمولا بين 25 الي 30 نيوتن است. در صورتي كه تراكم استخواني كافي نباشد حتي نمي تواند اين 60 نيوتن فشار را به آن افزود و به همين علت ديگر نمي توان گزينه مناسبي براي ايمپلنت فوري بود.

آشنايي با ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري كه در فارسي ترجمه مي شود دو اصطلاح متفاوت در انگليسي دارد.

  • ايمپلنت فوري يا fresh socket يا   immediate insertion به كاش ايمپلنتي گفته مي شود كه دقيقا همزمان با دندان كشيدن نصب مي شود.  يعني ديگر نيازي به سوراخ كردن استنخوان فك نبوده و ايمپلنت درون محلي كه براي ريشه دندان بوده است قرار مي گيرد.
  • اصطلاح ديگري وجود دارد كه با نام  immediate loading شناخته مي شود و درواقع ايمپلنت فوري را معني مي كند.  اين اصطلاح بدين منظور استفاده مي شود كه پروتز يا تاج دندان مصنوعي بلافاصله بعد از كاشت دندان بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود. البته همانطور كه گفتيم اين پروتز موقتي است و بعد از جوش خوردن ايمپلنت  دندان با استخوان فك بايد  پروتز دائم بر روي ايمپلنت قرار داده شود. كه از جنس سراميك با بازتاب نور بسيار بالا است تا شباهت دندان طبيعي را تامين كند.

ايمپلنت فوري دندان داراي دو حالت است. حالت fresh socket كه در اين صورت  كشيدن دندان و كاشت ايمپلنت و نصب پروتز در يك جلسه انجام مي شود. هنگام استفاده از اين روش از پودر استخوان و ممبران براي پر كردن فضايي كه بين دندان كشيده خالي است استفاده مي شود.  با استفاده از اين مواد ايمپلنت را در جاي خود ثابت نگه ميدارند. البته كه استفاده از اين روش براي همه افراد امكان پذير نيست و بايد  متخصص تشخيص دهد شما كانديد مناسبي هستيد يا خير؟

ايمپلنت فوري و طول عمر آن

دوام و طول عمر ايمپلنت دندان كاملا به نوع نگهداري و مراقبت شما از دندان بستگي دارد. ايمپلنت مانند دندان معمولي است و نياز به مراقبت دارد تا بتواند مدت زمان بيشتري براي شما بهره وري داشته باشد. معمولا اگر از آن به خوبي مراقبت كنيد حدود 20 سال براي شما عمر مي كندو گاهي تا پايان عمر مي تواند براي بيمار بهره وري داشته باشد. اگر مي خواهيد درباره كاهش درد ايمپلنت بدانيد مي توانيد به لينك زير مراجعه كنيد.

براي كاهش درد ايمپلنت چه بايد كرد؟

 

 البته اينكه در رابطه با ايمپلنت دندان بيان مي كنيم تنها در رابطه با خود ايمپلنت درون استخوان فك است. و ممكن است گاهي پس از گذشت 15 الي 20 سال نياز به تعويض تاج مصنوعي دارد.

مزيت هاي ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري تجريش مانند ايمپلنت فوري در نقاط ديگر ايران مي تواند از مزيت هاي بسيار خوبي بهره ببرد. اين مزيت ها عبارتند از:

  • دريافت نتيجه دل خواه با سرعت  و كيفيت بالا
  • بازگشت خطوط طبيعي و كانتور صورت
  • كمتر شدن ميزان لغزش به دليل جوش خوردن مناسب ايمپلنت با استخوان فك
  • كمتر شدن و از بين رفتن حساسيت دندان ها نسبت به سرما و گرما
  • كمتر شدن اختلالات فيزيكي در استخوان فك و بافت اطراف ان
  • كمتر شدن چين و چروك هاي صورت كه به دليل از دست دادن بافت استخواني به وجود مي آيند.
  • مدت زمان بهبودي بسيار كوتاه
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد