آيا با فوايد باور نكردني شيره انگور براي سلامتي آشنا هستيد

۳ بازديد

شيره انگور: فوايد، موارد استفاده، حقايق تغذيه اي و هشدارها

 

شيره انگور نوعي شيره انگور ملاير است كه با مخلوط كردن با ارده كنجد در صبحانه مصرف مي شود. علاوه بر اينكه در وعده صبحانه مصرف مي شود، براي فوايد ديگري نيز مصرف مي شود. فوايد شيره انگور براي كم خوني مفيد است، براي بارداري مفيد است و خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد.

 

شيره انگور چيست ؟

يكي از چيزهاي مهم در مورد آگاهي از سلامتي ما و دوران مدرنيته، كشف مجدد مواد عالي مانند دوشاب  است. شيره انگور يا دوشاب، غذايي باستاني است كه به دليل خواص مغذي و طعم دلپذيرش محبوبيت زيادي دارد. قبل از استفاده از شكر، شيره انگور ملاير در سراسر درياي مديترانه و به ويژه يونان بسيار رايج بود، نه تنها به عنوان يك شيرين كننده، بلكه به عنوان يك درمان ويژه براي بيماري ها شناخته شده بود.

 

طعم شيره انگور اصل شيرين با كمي ادويه و عطر آن تند، قوي و فوق العاده وسوسه انگيز است. اين محصول عالي از جوشاندن  انگور در حرارت كم به مدت طولاني به دست مي آيد. اين نسبتاً گران است زيرا فرآيند توليد طولاني است و محصول نهايي نسبت به حجم انگور ها بسيار كم خواهد شد. بافت آن كاملاً شبيه سركه بالزاميك قديمي است. اگر از طرفداران Ottolenghi هستيد، مطمئناً با شيره انگور ملاير انار آشنايي داريد و مي توانيد از شيره انگور استفاده كنيد.

اين محصول مايع چسبناك شيرين سرشار از انرژي، كلسيم و آهن است. خواص آن شامل آنتي اكسيدان ها، ويتامين هاي A، C و B و مواد معدني مانند پتاسيم، آهن، كلسيم و منيزيم است. بدن ما قندهاي طبيعي موجود درشيره انگور ملاير را نيز به راحتي متابوليزه مي كند.

بدون ترديد قيمت شيره انگور اصل يا همان شيره انگور ملاير به نسبت انواع كيفيت هاي موجود در بازار متفاوت است. به طور كلي شيره انگور اصل فقط به محصولي كه به صورت محلي و غير صنعتي توليد شده باشد، مي گويند.

 

شيره انگور ملاير در انواع دسر ها و ميان وعده ها

 

جفت هاي درخشان اين شيرين كننده فوق العاده سالم شامل فرني / گرانولا، ارده كنجدي، سالادهاي تازه، سبزيجات پخته شده، سالاد ميوه، بستني، پخت، لعاب، گوشت و خورش لوبيا است. آشپزهاي خانگي از آن در سس هاي گوجه فرنگي معطر استفاده مي كنند. آن را با ادويه هاي گرم مانند دارچين، ميخك و جوز هندي و حتي با شكلات تلخ تركيب كنيد. اغلب در غذاهاي يوناني در غذاهاي خوش طعم استفاده مي شود - طعم لذيذ آن براي تقويت سس هايي كه گوشت بره و خوك و همچنين ماهي را همراهي مي كنند استفاده مي شود.

 

رايج ترين استفاده از اين شربت شيره انگور براي تهيه انواع شيريني مانند موستالوريا (پودينگ انگور) و موستوكولورا (كلوچه هاي انگور) در ماه هاي پاييز است. دايان كوچيلاس (يك نويسنده شگفت‌انگيز كتاب آشپزي يوناني) در اين پست وبلاگ به ما توصيه مي‌كند كه «اگر دستور اصلي يك فنجان شكر و يك فنجان شير، آب يا آبميوه است، به جاي شكر از بهترين شيره انگور ملاير استفاده كنيد.

 

شيره انگور چه مزايايي دارد؟

 

فوايد شيره انگور كه براي بسياري از بيماري ها مفيد است:

 

  • از استخوان ها محافظت مي كند: به دليل اينكه منبع خوبي از كلسيم است، ساختار استخوان را تقويت مي كند. همچنين به داشتن دندان هاي سالم كمك مي كند. توانايي عضلات براي انقباض را افزايش مي دهد. در برابر بيماري هاي استخواني به ويژه در زنان در دوران يائسگي محافظت مي كند.
  • براي سلامت جنسي مفيد است: به توليد سالم هورمون هاي جنسي كمك مي كند. ميل جنسي را افزايش مي دهد و در نتيجه از سلامت جنسي محافظت مي كند.
  • مفيد براي يبوست: تسكين دستگاه گوارش از جمله فوايد شيره انگور است. معده و روده را آرام مي كند
  • براي خون مفيد است: به لطف آهن از كم خوني جلوگيري مي كند. به تامين يك سوم نياز روزانه بدن به آهن كمك مي كند. همچنين باعث افزايش خون در بدن مي شود.

 

مصرف شيره انگور اصل در دوران بارداري

 

به دليل داشتن مواد معدني فراوان، فوايدي را در دوران بارداري و شيردهي به همراه دارد. آرام اعصاب و دوري از استرش و تشويش ناشي از مسمويت هاي غذايي كه ويار برا مادران به همراه مي آورد، با خوردن شيره انگور ملاير و حذف غذاهاي صنعتي در دوران بارداري ، مادران را از شر فشارهاي جسمي و رواني رها مي سازد.

 

 

براي دردهاي قاعدگي مفيد است

 

 در برخي موارد، درد قاعدگي به دليل كمبود آهن رخ مي دهد. شيره انگور با آهن در محتويات درد. علاوه بر اين، مواد معدني مانند كلسيم و منيزيم موجود در خون از لخته شدن خون جلوگيري مي كند. به اين ترتيب مي توان دردهاي قاعدگي را تسكين داد. همچنين از ماهيچه هاي رحم محافظت مي كند.

 

  • باعث رشد سالم سلول ها مي شود: به هر نحوي كه شده ترميم سريع و آسان بافت پوست را فراهم مي كند.
  • افزايش تشكيل گلبول هاي قرمز خون: سيستم ايمني را تقويت مي كند.

 

 

ساير فوايد مصرف شيره انگور اصل

 

  • باعث رشد مي شود: به ويژه براي كودكان در سنين رشد و تكامل مفيد است. به لطف مواد معدني و ويتامين ها باعث رشد سالم مي شود.
  • از سيستم عصبي محافظت مي كند: به لطف محتواي منيزيم، حجم كلسيم را در اعصاب و عروق خوني متعادل مي كند و اعصاب را آرام مي كند.
  • مفيد براي سردرد و خستگي: حاوي ويتامين ها و مواد معدني، خستگي. سردرد را تسكين مي دهد.

 

تاثيرات ويژه شيره انگور در بدن

 

 براي باز شدن  رگ ها مفيد است و هر نوع گرفتگي را بهبود مي بخشد. همچنين اين ماده جادويي خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد.دوشاب اشتها را باز مي كند و غذاي شما را با طعم عالي خود در جايگاه نوشيدني سر سفره لذت بخش تر خواهد كرد.

 

فوايد شيره انگور براي پوست چيست؟

 

  • از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت مي كند.

 

  • از پيري زودرس جلوگيري مي كند. ظاهر جوان تري را فراهم مي كند.

 

  • براي پوست در برابر اثرات منفي الكل و سيگار مفيد است.

 

چگونه بايد شيره انگور مصرف كرد؟

 

  • شيره انگور را مي توان به روش هاي مختلف مصرف كرد.

 

  • اگر براي كم خوني استفاده شود، مي توان هر روز صبح يك يا دو قاشق غذاخوري معده خالي مصرف كرد. اين باعث افزايش توليد آهن مي شود. از كم خوني جلوگيري مي كند.

 

  • در زندگي روزمره مي توان با مخلوط كردن با ارده كنجد در صبحانه مصرف كرد.

 

آيا شيره انگور لاغر كننده است؟

 

  • شيره انگور ملاير معمولاً نوعي شربت است كه از ميوه انگور به دست مي آيد.
  • منبع خوبي از كربوهيدرات و كلسيم است.
  • مي توان آن را به روش هاي مختلف مصرف كرد.
  • اگر تا حدي با دقت مصرف شود، مهم نيست.
  • اما اگر شيره انگور ملاير به مقدار ناخودآگاه مصرف شود وزن كم كنيد.
  • اين مي تواند باعث افزايش وزن شود، به خصوص زماني كه همراه با نان فراوان مخلوط با ارده كنجد براي صبحانه مصرف شود.

 

به عبارت ديگر، شيره انگور ملاير با چه غذاهايي مصرف مي شود، تا حدي بسيار مهم است.

برخي از افراد با اضافه كردن به ليست رژيم غذايي خود از آن استفاده مي كنند. آنها به جاي مصرف قند، شيره انگور ملاير را براي تامين كلسيم و كربوهيدرات بدن مصرف مي كنند.

در اين صورت هم مصرف قند كاهش مي يابد و هم كلسيم در اختيار بدن قرار مي گيرد.

 

مضرات شيره انگور چيست؟

 

عوارض جانبي مانند سوء هاضمه، نفخ يا اسهال در صورت مصرف زياد ديده مي شود. اما نگارنده اين مقاله تا كنون نديده يا نشنيده است كه كسي با مصرف شيره انگور دچار عاره اي شود. به نظر ما نسبت دادن بيماري ها در عصر مدرن به مصرف غذاهاي ارگانيك، از جمله ايده هايي تاريكي است كه با پذيرش جمعي جوامع بشري به حقيقت مي پيوندد! ناخودآگاه جمعي بشر با هر اطلاعاتي كه تغذيه شود، به شرط پذيرش توده مردم مي تواند بر آن ها حكمراني كند.

اگر جز افرادي هستيد كه باور دارند مصرف حبوبات باعث ايجاد اختلالات گوارشي مي شود، يا اينكه پذيرفته ايد كه عسل طبيعي حساسيت زا است و يا معده خود را از خوردن ميوه هاي خام به دستور پزشكان كور دل محروم گذاشته ايد، بايد به شما بگوييم كه راهي ساده و در عين حال سخت براي تغيير اين الگوي جمعي پيش روي داريد!

كافيست كه يك دروه چند روزه يا نهايتا چند ماهه را به سم زدايي و برون ريزي هاي فيزيكي حاصل از انباشست سموم كشنده شيميايي اختصاص دهيد و تحت هر شرايطي و هر نوع دردي به خوردن غذاهاي طبيعي ادامه دهيد و حتي نوك سوزن از هيچ ماده غذايي كارخانه اي تغذيه نكنيد. پس از آن به زندگي سالم سلامي دوباره به تندرست اجدادمان در زمين خواهيد كرد.

 

خريد شيره انگور

 

اگر با دانستن تمام فوايد شيره انگور خانگي تصميم به خريد شيره انگور گرفته ايد، ما به شما يك پيشنهاد ويژه خواهيم داد! آن هم خريد شيره انگور عسلي ملاير از فروشگاهي است كه لينك آن در اين قسمت قرار داده شد. با اطمينان بهترين شيره انگور ايران را از اين فروشگاه تهيه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد