SATA interface و DNR در دوربين مداربسته

۱ بازديد

SATA interface و DNR در دوربين مداربسته

 

SATA در واقع نوعي كانكتور الكترونيكي بسيار رايج در تجهيزات رايانه ايست. بيشتر شما احتمالا اين كانكتور را بر روي هارد ديسك هاي كامپيوتري ديده ايد كه با يك كابل قرمز رنگ پهن اتصال دارد. از كانكتور SATA براي انتقال اطلاعات در حجم بالا استفاده مي شود.
SATA interface
يا رابط SATA دلالت بر رابطي دارد كه امكان استفاده از كانكتور SATA را به شما ميدهد. معمولا بر روي مادربرد رايانه و يا DVR و NVR تعداد محدودي از اين رابط وجود دارد. اين رابط به شما امكان ميدهد تجهيزات مانند هارد را به دستگاه وصل كنيد.
توجه داشته باشيد كه هر رابط SATA ميتواند حجم مشخصي از هارد را پشتيباني كند. بر روي DVRهاي رايج معمولا امكان پشتيباني از هارد تا 2ترا بايت وجود دارد.
رابط SATA يك رابط استاندارد است و تفاوتي ميان رابطهاي برندهاي متفاوت هارد ديسك وجود ندارد

بيشتر بخوانيد: تياندي  قيمت دوربين مدار بسته خانگي 

 

DNR در دوربين مداربسته

DNR در دوربين مداربسته يك مكانيزم بهبود دهنده تصوير است كه به كاهش نويز الكترونيكي كمك مي كند. اصطلاح DNR مخفف سه واژه Digital Noise Reduction به معناي كاهش نويز ديجيتال است.

مكانيزم DNR چه كاربردي دارد؟

زماني كه نور محيط كاهش مي يابد دوربين از طريق مكانيزم AGC اقدام به تقويت سيگنال تصوير و در نتيجه روشن تر كردن تصوير مي كند. متاسفانه پس از تقويت سيگنال نويز تصوير نيز به همراه آن افزايش مي يابد و در نتيجه ميزان نويز الكترونيكي تصوير بالا مي رود.

نويز الكترونيكي نويزي است ناشي از تقويت تصوير كه معمولا خود را به صورت نقطه هاي رنگي در قسمت هاي مختلف تصوير نشان مي دهد. توجه داشته باشيد كه مكانيزم DNR براي كاهش نويز الكترومغناطيسي هيچ كاربردي ندارد.

مكانيزم DNR چطور عمل مي كند؟

اين مكانيزم از طريق پردازش زنده تصوير نويز الكترونيكي در تصوير را شناسايي كرده و آن را با رنگ نقاط كناري همسان سازي مي كند. در نتيجه هرچه تصوير شما يكپارچگي رنگي بيشتري داشته باشد تاثير DNR بر روي آن بيشتر خواهد بود.

بيشتر بخوانيد: پرفروش ترين دوربين هاي هايك ويژن

چرا هايك ويژن

 

تفاوت 2D DNR و 3D DNR در چيست؟

2D DNR نسل قديمي تر از اين مكانيزم است كه گاهي از به واسطه حركت در تصوير دچار مشكل شده و در كنار قسمت هاي پر حركت ايجاد تاري مي كند. در نسل بعدي اين مكانيزم يا 3D DNR تصاوير ابتدا به صورت جداگانه اناليز شده و سپس با فيلم مقايسه مي شوند كه باعث كاهش جدي مشكل در تصاوير پر حركت مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد