نكات انتخاب دوربين مداربسته براي كارگاه ساختماني

۲ بازديد

نكات انتخاب دوربين مداربسته  براي كارگاه ساختماني

نصب دوربين مداربسته در كارگاه ساختماني مي تواند امنيت بي نظيري در مقابل جرم، سرقت و خرابكاري ايجاد كرده و امنيت كارگران را بالا ببرد. دوربين مدار بسته در اين مكان ها نه تنها باعث صرفه جويي در هزينه هاي كمپاني مي شوند بلكه موفقيت يك پروژه را هم تضمين مي كند. استفاده از دوربين مداربسته مدرن به لطف نوآوري ها و تكنولوژي هاي جديد، بسيار مقرون به صرفه است.
كارگاه هاي ساختماني معمولا داراي تجهيزات، ماشين آلات و مصالح گران قيمتي هستند كه نياز به مراقبت شبانه روزي دارند. علاوه بر اين، براي هر پروژه ساختماني مهم است كه كارگران وظايف خود را انجام داده و امنيت لازم را داشته باشند.

 

اغلب ميليون ها و شايد چندين ميليارد تومان در يك پروژه ساخت و ساز سرمايه گذاري شده باشد بنابراين نتيجه موفقيت آميز آن بسيار مهم است. در ادامه در مورد دوربين هاي مداربسته مدرن و مزايايي كه براي كارگاه هاي ساختماني به همراه دارند خواهيم پرداخت.

دوربين هاي مداربسته كارگاه ساختماني چيست؟

دوربين هاي امنيتي كارگاه هاي ساختماني براي نظارت بر كارگاه هاي فعال و ضبط فعاليت هاي روزانه نصب و مورد استفاده قرار مي گيرند. اين دوربين ها مي توانند ويديوهايي با رزولوشن بالا را به يك مركز كنترل امنيتي داخل يا خارج كارگاه مخابره كنند. به همين دليل نصب اين دوربين ها يك سرمايه گذاري فوق العاده جهت تضمين انجام مداوم عمليات روزانه در كارگاه است.

دوربين مداربسته تحت شبكه برخلاف نوع آنالوگ، به راحتي نصب، نگهداري و استفاده مي شود. وجود اين دوربين ها اثبات كرده است كه نه تنها مي توانند مجرمان و خرابكاري را از محل ساخت و ساز دور نگه دارند بلكه مي توانند باعث شوند كارگرها بهتر كار كنند چون مي دانند در حين انجام وظايف روزانه، نظارت(دوربين مداربسته كارخانه) مي شوند.

اغلب ميليون ها و شايد چندين ميليارد تومان در يك پروژه ساخت و ساز سرمايه گذاري شده باشد بنابراين نتيجه موفقيت آميز آن بسيار مهم است كه تنها با نصب يك دوربين مداربسته اين مسئله امكان پذير مي شود .

 

نصب دوربين مداربسته در كارگاه ساختماني

در دهه هاي گذشته، دوربين هاي مداربسته آنالوگ به سختي نصب مي شد چون آنها به يك مدار نياز داشتند. افزودن دوربين هاي جديد به سيستم هم چالش برانگيز بود و نياز به سيم كشي جديد براي هر دوربين داشت. دوربين هاي آنالوگ در سال هاي گذشته محدوديت كيفيت در تصاوير توليدي خود هم داشتند.

دوربين هاي مداربسته جديد براي كارگاه‌ هاي ساختماني مي توانند موضوعات امنيتي مختلفي كه ممكن است در مكان وجود داشته باشد را پوشش دهند. معمولا ارزيابي امنيتي كارگاه بايد پيش از نصب دوربين انجام شود تا بتوان نقاط آسيب پذير را شناسايي كرد. پس از تعيين نقاط نصب دوربين ها و نوع دوربين مورد نياز، مي توان به راحتي آنها را نصب كرد.

دوربين هاي امنيتي با توجه به طيف گسترده اي از كاركردها و توانايي هاي جديد، داراي انواع مختلفي بوده كه هر كدام مي توانند در مكان خاصي مفيد واقع شوند. برخي از مدل هاي داراي قابليت ديد در شب هستند كه مي توانند تصاوير واضحي را حتي در تاريك ترين محيط يا در شب توليد كنند. مدل ها ديگر به گونه اي طراحي شده اند كه وقتي حركتي را شناسايي كنند فعال شده و بلافاصله پرسنل مسئول را با هشدار آگاه مي كنند.

شناسايي نيازهاي امنيتي يك كارگاه ساختماني بسيار مهم است و بايد يك طرح امنيتي قوي براي آن تهيه كرد. انتخاب بهترين نوع و مدل از دوربين هاي مداربسته تضمين مي كند كه مكان در برابر وقوع جرم ايمن بوده و كارگران مشغول در كارگاه از ايمني كافي برخوردار هستند و وظايف خود را انجام مي دهند.

مزاياي نصب دوربين مداربسته در كارگاه ساختماني

همانطور كه در بالا گفته شد، نصب دوربين مداربسته در كارگاه ساختماني مي تواند مزاياي بي نظيري براي آن محل ايجاد كند. برخي از اين مزايا آشكار بوده و برخي ديگر كاملا منحصر به فرد هستند و موقعيت هاي جديدي براي محافظت از كارگاه و كارگران فراهم مي كنند. نصب دوربين مداربسته در كارگاه ساختماني داراي مزاياي زير است.

دور نگه داشتن سارقان و خرابكاران

شايد يكي از مهم ترين مزايايي كه دوربين هاي مداربسته براي يك كارگاه ساختماني دارند، توانايي آنها در جلوگيري از وقوع جرم است. چون هميشه ثابت شده است كه مجرمان آسيب پذيرترين و ساده ترين مكان ها را هدف قرار مي دهند. اين موضوع در مورد خرابكارها هم صدق مي كند.

وجود دوربين هاي مداربسته در كارگاه ساختماني مي تواند به عنوان يك عامل بازدارنده قدرتمند عمل كرده و مجرمان نمي توانند به هدف خود برسند. اگر دوربين مداربسته در محل نصب شده باشد، طبق بررسي ها ?? درصد از مجرمان مكان ديگري را انتخاب مي كنند و همين يعني قدرت بازدارندگي دوربين هاي امنيتي.

 

نظارت مداوم

دوربين هاي مداربسته مدرن به كاربران توانايي انتخاب نحوه و زمان شروع ضبط ويديو را مي دهند. مي توان دوربين هاي تحت شبكه را به گونه اي تنظيم كرد كه بيست و چهار ساعت شبانه روز به ضبط تصاوير مشغول بوده و آنها را به يك دستگاه ذخيره يا فضاي ابري ارسال كند. اگر مي خواهيد در فضاي ذخيره صرفه جويي كنيد، مي توانيد آنها را به گونه اي تنظيم كنيد كه تنها وقتي حركتي را شناسايي كردند فعال شده و شروع به ضبط كنند. اين قابليت به كاربران امكان تغيير تنظيمات دوربين ها را بر اساس محيط مي دهد و مي توانند بيشترين پوشش دهي را در زمان نياز داشته باشند.

ايجاد شواهد مفيد از مسئوليت و وقوع جرم

نصب دوربين هاي مداربسته در كارگاه ساختماني مي تواند شواهد مفيدي را از وقوع جرم يا حادثه ارائه دهد. اين ويديوها در آينده مي توانند در شناسايي افراد خاطي و مجرم كمك كرده و راه اجراي قانون و تعقيب مجرمان را هموارتر سازد. با استفاده از اين شواهد مي توان اموال به سرقت رفته را بازگرداند و در عين حال از وقوع جرم توسط ساير مجرمان جلوگيري كرد.

به دنبال وقوع يك حادثه در كارگاه، ويديوهاي با كيفيت (مانند دوربين مداربسته ? مگاپيكسل) مي توانند به كمك شركت هاي بيمه آمده تا شرايط پيرامون حادثه را بررسي و ميزان مسئوليت را مشخص كنند. محافظت از كارگاه در برابر پرونده هاي جعلي و بدهي ها، يكي از جنبه هاي مهم براي تضمين موفقيت يك پروژه ساختماني است.

تطبيق دوربين ها يا پيشرفت پروژه

كارگاه هاي ساختماني دائما در حال تغيير و تكميل شدن هستند و هم زمان با اين تغييرات، نقاط آسيب پذير از لحاظ امنيتي هم تغيير مي كند. خوشبختانه دوربين هاي مدرن مي توانند به راحتي از نصب درآمده و دوباره در محل جديدي نصب شوند تا پوشش كامل بر محيط ايجاد شود. مهم نيست محيط كارگاه ساختماني چگونه باشد، دوربين هاي مداربسته جديد (دوربين مداربسته صنعتي) مي توانند پوشش همه جانبه و روشي قدرتمند و محافظتي در برابر جرم ارائه دهند.

نتيجه گيري

استفاده از دوربين هاي مداربسته در كارگاه هاي ساختماني مي تواند امنيت آن كارگاه را به ارمغان بياورد . در اين مقاله به مواردي همچون كنترل حفظ ايمني و امنيت كارگران و افرادي كه در كارگاه حضور دارند و يا پيشگيري از وقوع سرقت و خرابكاري توسط دوربين مداربسته اشاره شد .
شايان ذكر است در صورت وقوع سرقت و يا خرابكاري، از طريق تصاوير ضبط شده توسط دوربين هاي مداربسته مي توان جرم را پيگيري نمود تا افراد خرابكار و مجرم شناسايي شوند

  1. دوربين مدار بسته چيست؟
  2. تجهيزات دوربين مدار بسته
  3. دوربين مداربسته
  4. قيمت دوربين مداربسته
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد