ارتباط محتوايي (content relevancy) چيست؟

۱ بازديد

ارتباط محتوايي (content relevancy) چيست؟

ارتباط محتوا براي نشان دادن ارتباط يك صفحه وب با يك عبارت يا موضوع جستجو استفاده مي شود.

 

مرتبط بودن موضوع براي بهينه سازي موتورهاي جستجو از اهميت بالايي برخوردار است. اساساً، هرچه متن يا محتواي يك صفحه با پرس و جوي جستجو مطابقت بيشتري داشته باشد، احتمال اينكه رتبه خوبي داشته باشد بيشتر است.

 بنابراين، ارتباط محتوا را مي‌توان در ميان عوامل رتبه‌بندي كه گوگل براي ارزيابي يك وب‌سايت در فهرست خود استفاده مي‌كند، به حساب آورد.

 

تعريف اصطلاح ارتباط محتوا

 

اين اصطلاح اهميت اطلاعات موجود در يك وب سايت را در رابطه با يك جستجوي جستجو توصيف مي كند. معيارهاي ارتباط هم عناصر محتوا مانند متن قابل مشاهده و هم تصاوير يا ويديوها هستند. علاوه بر اين، عناصر متا مانند عنوان، توضيحات متا و تگ alt نيز براي ايجاد ارتباط استفاده مي شوند.

 

ارتباط محتوا با ارتباط موضوع متفاوت است زيرا به معني اشاره دارد و نه در درجه اول به پيوند بين وب سايت ها.

 

 

ارتباط محتوا براي موتورهاي جستجو به چه معناست؟

 

با هر پرس و جوي جستجو، موتورهاي جستجو بررسي مي كنند كه كدام وب سايت از فهرست مي تواند به بهترين وجه نيازهاي كاربر را برآورده كند. الگوريتم‌ها تعيين مي‌كنند كه وب‌سايت‌هاي موجود در فهرست چقدر با جستجوي وب كاربر مطابقت دارند.

در عين حال، ويژگي هاي هر وب سايت مانند سرعت بارگذاري، تنظيمات فني، نوع و محدوده پيوند و ارتباط محتوا نقش دارند. رتبه بندي نتايج جستجو در نهايت از روي اين فرآيندهاي مبتني بر الگوريتم تعيين مي شود.

 

در يك مفهوم كلي، ارتباط نشان دهنده اهميتي است كه چيزي با آن رتبه بندي مي شود. در بخش فناوري اطلاعات، اصطلاح مربوط به اهميت يك سند ديجيتال در رابطه با يك درخواست جستجو را توصيف مي كند. اينها مي توانند موتورهاي جستجوي ساده براي وب سايت ها و همچنين جستجوهاي پيچيده مانند جستجوي وب مهدي نجاري باشند.

 

متون مناسب براي موتورهاي جستجو مانند گوگل از اهميت بالايي برخوردار است. از اين گذشته، نتايج جستجو بايد تا حد امكان با پرس و جوهاي مختلف جستجوي كاربر مطابقت داشته باشد.

هدف يك تجربه كاربري رضايت بخش است. اين هدف لزوماً نوع دوستانه نيست، زيرا ارائه دهندگان موتورهاي جستجو نيز شركت هاي تجاري هستند كه مي خواهند با تبليغات پولي در صفحات نتايج جستجو نيز كسب درآمد كنند. هرچه ارتباط بين جستجو و نتيجه دقيق تر باشد، اعتماد كاربران به اين نتايج بيشتر مي شود.

 

معيارهاي ممكن براي تعيين ارتباط محتوا

 

ميزان مناسب بودن محتواي يك وب سايت براي جستجو را مي توان بر اساس جنبه هاي مختلف تعيين كرد:

 

  • زبان محتوا: همان نسخه زبان پرس و جو و محتواي وب سايت مبناي ارتباط است. براي تخصيص واضح محتوا به يك زبان يا منطقه، استفاده از ويژگي hreflang ايده خوبي است.
  • پيكره متن: در اين زمينه مهم است كه معناي متون چقدر با جستجو مطابقت دارد.
  • عنوان صفحه: موضوع اصلي وب سايت و بنابراين يك معيار مهم مرتبط بودن را مي توان با عنوان صفحه ايجاد كرد.
  • تصاوير و گرافيك: تصاوير از اطلاعات متني پشتيباني مي كنند و مي توانند مرجع را تقويت كنند.
  • مرجع محلي: در اين مورد مهم است كه مثلاً از اصطلاحاتي استفاده شود كه متناسب با يك منطقه خاص باشد.

 

Searchmetrics چگونه ارتباط محتوا را محاسبه مي كند؟

 

Searchmetrics همچنين content relevancy را محاسبه مي كند - هم براي امتياز محتوا در SCE و هم براي تجزيه و تحليل عوامل رتبه بندي.

 

روش هاي اندازه گيري اين پيمايش از جمله بر استفاده از پيكره هاي زباني و درك روابط معنايي بين كلمات از طريق فاصله در قالب بردار استوار است. به عنوان مثال، عبارت جستجو و محتوا را مي توان به طور جداگانه براي ارزيابي معنايي يك متن ارزيابي كرد.

 

از اين طريق مي توان براي متون كامل امتيازي تعيين كرد كه ارتباط متن را در رابطه با عبارت جستجو / موضوع مورد استفاده تعيين مي كند. هرچه اين امتياز مرتبط بيشتر باشد، محتواي صفحه/هاي فرود تحليل شده براي عبارت جستجوي مربوطه مرتبط تر است.

 

اهميت ارتباط محتوا براي بهينه سازي موتورهاي جستجو

 

ارتباط محتوا نقش تعيين كننده اي دارد، به ويژه در بهينه سازي روي صفحه به عنوان بخشي از بهينه سازي موتور جستجو. افزايش اهميت محتوا براي كلمات كليدي انتخاب شده يكي از وظايف اصلي در اين قسمت از سئو است.

موقعيت يك كلمه كليدي را مي توان به سادگي با تطبيق محتوا در يك صفحه اينترنتي، به عنوان مثال در يك دسته يا در يك مقاله، بهبود بخشيد. در اين زمينه، اصطلاح محتواي "كل نگر" بارها و بارها استفاده مي شود. اين محتوا به طور كلي يك موضوع را پوشش مي‌دهد و با ارائه راه‌حل‌هايي براي نيازهاي مرتبط با جست‌وجو، ارزش افزوده قابل توجهي را به كاربران ارائه مي‌دهد.

 

ارتباط محتوا به عنوان يك فاكتور رتبه‌بندي مهم است، اما در نهايت يكي از صدها عاملي است كه الگوريتم‌هاي گوگل از آن استفاده مي‌كنند. تنها تعامل همه عوامل زمينه را براي موقعيت هاي خوب در نتايج جستجو ايجاد مي كند.

 

يك مثال كوتاه براي نشان دادن: محتواي يك وب سايت مي تواند بسيار مرتبط با موضوع باشد. اگر صفحه زمان زيادي براي بارگيري طول بكشد و براي موبايل بهينه نشده باشد، احتمالاً رتبه خوبي در SERPهاي تلفن همراه نخواهد داشت.

 

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post494200782 /

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/8b0a8254-1d6b-8be9-0c93-78461900b2b0/051a9edd0205efafc1c67ab79600c652

https://app.box.com/s/6cxg6x829t68brp1pw8rqj9m2n2xn7qh

https://telegra.ph/%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88-08-07

https://diigo.com/0plco5

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/c61f1a78e76

https://www.pearltrees.com/daxid609/faheem-khatri4/id54939631/item456227596

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد