پارتيشن هوشمند شيشه ايي، نحوه نصب و كاركرد آن

۱ بازديد

پارتيشن هوشمند شيشه ايي، نحوه نصب و كاركرد آن

اكثر افراد به دنبال آپارتمان هاي چند منظوره هستند، پارتيشن ها عملكرد اين كاربرد را براي شما آسانتر مي كنند. به‌ طور كلي به هر سيستمي كه بتواند كار جداسازي قسمت ‌هاي مختلف را انجام دهد پارتيشن مي گويند. پارتيشن در انواع مختلفي توليد مي‌ شود كه هر كدام داراي كاربردي هستند.

در اين مقاله قصد داريم پارتيشن شيشه ايي، نحوه نصب و كاركرد آن را با هم بررسي كنيم.

 به وسيله پارتيشن شيشه اي طرح دار، ساده، رنگي و ... مي توانيد نمايي زيبا به محيط داده و فضايي تميز و شفاف داشته باشيد، به خصوص در محيط هاي اداري بهترين گزينه كه بسيار حياتي است و چشم انداز زيبايي به فضا مي دهد.

3q_yhm6.jpg

 

 معماران از اين ترفند به عنوان ديوار براي جداسازي فضاها استفاده مي كنند. يك ديوار شيشه اي هوشمند در دفتر كار و يا منزل موجب بزرگي و روشنايي ساختمان مي شود، همين طور به افراد اجازه مي دهد هنگام نياز به حريم خصوصي شيشه پارتيشن را مات كنند. به عنوان مثال شما ميتوانيد يه اتاق خواب يا اتاق كار در گوشه اي از هال ايجاد كنيد كه با ديوار شيشه اي از بقيه فضا جدا شود و در صورت لازم از ديوار شيشه اي به عنوان مات كننده استفاده كنيد.

پارتيشن شيشه اي چيست؟

پارتيشن در واقع ديوار يا جدا كننده موقت است كه جزء سازه هاي اصلي ساختمان نيست، با استفاده از اين وسيله مي توانيد از فضا بيشتر و بهتر استفاده كنيد و يك بخش بزرگ را به چند قسمت تقسيم كرده تا عملكرد گوناگوني داشته باشند و همچنين مي توان از آن به عنوان يك عايق صوتي استفاده كرد. از پارتيشن هاي شيشه ايي بيشتر در ساخت دفترهاي كار استفاده مي شود.

از پارتيشن ها در مكان هاي متفاوت اداري، مسكوني و غير مسكوني مي توان استفاده كرد، پارتيشن در جنس هاي متفاوت چوبي، شيشه اي و ... موجود است كه به دو صورت تك جداره و دوجداره توليد مي شود.

پارتيشن شيشه اي بايد از شيشه هاي بادوام و سكوريت تهيه شود، كيفيت يراق آلاتي هم كه در آن به كار مي رود بايد عالي باشد تا بتوان محصول با كيفيتي را ارائه داد.

انواع پارتيشن هاي اداري هوشمند

پارتيشن‌ هاي اداري هوشمند انواع مختلفي دارند كه شامل:

?. پارتيشن‌ هاي هوشمند تك ‌جداره و دوجداره

?. پارتيشن هوشمند شيشه‌ اي

?. پارتيشن هوشمند فريم لس و … مي باشند.

 در ساخت پارتيشن ‌هاي تك ‌جداره هوشمند، همانند پارتيشن‌ هاي معمولي تنها از يك جداره شيشه ‌اي استفاده خواهد شد.

 

پارتيشن فريم لس چيست؟

پارتيشن هاي شيشه اي فريم لس، مدل جديدي از تقسيم كننده هاي محيط  هستند كه به دليل اينكه هيچ فريمي در آن به كار نرفته است نام اين مدل پارتيشن ها را فريم لس، گذاشته اند.

پارتيشن شيشه اي فريم  لس جنس متفاوتي از ساير پارتيشن ها دارد و همين امر باعث شده در بين مشتريان طرفداران بيشتري پيدا كند. پارتيشن هاي شيشه اي مدل فريم لس  زيبايي بسيار زيادي نسبت به ساير پارتيشن ها دارند. معمولا اكثر پارتيشن هاي شيشه اي، براي اينكه نصب آن‌ها ساده تر صورت گيرد و هم به نوعي اين پروفيل ، محافظي براي شيشه باشد، آن‌ها را با پروفيل هايي آلومينيومي و… مي سازند كه از زيبايي آن مي كاهد و باعث مي شود افراد از اين مدل استقبال نكنند، اما پارتيشن هاي فريم لس با شيشه هاي بسيار نازك و همچنين بدون فريم طراحي شده اند كه تقريبا اكثر افراد آن را مي پسندند. در اين مدل پارتيشن فريم لس هيچ قاب يا محافظي مثل پروفيل ها دور آن ها به كار نرفته است اما شيشه هايي كه در ساخت اين مدل پارتيشن ها استفاده ميشوند بسيار مقاوم و همچنين با دوام‌اند و از نوع تك جداره مي باشند.

پارتيشن هاي شيشه اي فريم لس جزو مدرن ترين پارتيشن ها براي محيط كار هستند كه با وجود شيشه اي بودن خود، فضا را شلوغ نكرده و همچنين جلوه خاصي را نيز به محيط مي دهند. يكي از مزاياي اين‌ پارتيشن قيمت مقرون به صرفه آن است.

پارتيشن شيشه ايي هوشمند

پارتيشن هاي هوشمند به طور خودكار قابليت حركت و… دارد و از مدل هاي فريم لس بسيار جديدتر و مدرنتر است.

پارتيشن هاي هوشمند، مزاياي بسيار زيادي دارند.

يكي از مزاياي پارتيشن شيشه ايي هوشمند و فريم لس اين است  كه فضاي كمتري را به خود اختصاص مي دهند و با وجود جنس شيشه اي كه دارند، اصلا باعث شلوغي فضا و يا كمبود جا در محيط نمي شوند و براي افرادي كه شلوغي را دوست ندارند بسيار گزينه مناسبي است و همچنين قابليت كنترل از راه دور هم دارند.

 

پارتيشن هوشمند دو جداره

پارتيشن ‌هوشمند دوجداره  معمولا براي تبديل فضاهاي بزرگتر به چندين بخش كوچكتر استفاده مي شود.

 پارتيشن ‌هاي دو جداره را معمولا از جنس ‌هاي مختلفي توليد خواهند كرد كه يكي از آن‌ ها پارتيشن‌ هاي دوجداره شيشه ‌اي هوشمند مي ‌باشد، براي ساخت پارتيشن ‌هاي دوجداره بايد به ابعاد و متراژي كه محيط كاري شما دارد توجه زيادي داشته باشيد، چرا كه با توجه به فضاي كاري شما بايد به ساخت پارتيشن دوجداره بپردازند.

ويژگي پارتيشن هوشمند دوجداره

?. پارتيشن‌ هاي هوشمند دوجداره از مقاومت بيشتري نسبت ‌به ديگر پارتيشن‌ها برخوردار هستند. استقامت اين پارتيشن ‌ها باعث مي ‌شود كه از اصطكاك كمتري برخوردار شوند.

?. علاوه ‌بر عايق صدا، عايق‌‌ حرارتي هم هستند بنابراين در مصرف انرژي جلوگيري مي ‌كند.

اگر قصد داريد كه با استفاده از پارتيشن دوجداره هوشمند سكوت و آرامش را در محيط كار خود ايجاد كنيد، بايد آن‌ ها را به سقف متصل كنيد، بنابراين ارتفاع شيشه باعث مي‌ شود كه سر و صدا به بيرون از اتاق درج پيدا نكند، همچنين براي زيبا نشان ‌دادن اين پارتيشن ها مي‌ توان از پرده ‌هاي كركره هم استفاده كرد كه باعث جلوگيري از ورود نور به داخل اتاق ‌ها خواهند شد.

نحوه نصب پارتيشن شيشه ايي

نصب پارتيشن شيشه اي از اهميت بالايي برخوردار است و   به طور مستقيم بر كيفيت و عمر ماندگاري آن پس از اتمام نصب تأثير مي گذارد. نصب پارتيشن شيشه ايي ممكن است  ساده به نظر برسد اما نياز به دقت بالايي دارد. اگر اين پارتيشن به درستي نصب نشود دچار آسيب ميشود. شما مي توانيد از يك كارشناس براي نصب كمك بگيريد يا اگر مي خواهيد اين سازه را خودتان نصب كنيد بايد مراحل آن را به طور دقيق انجام دهيد.

هوشمند سازي پارتيشن هاي اداري چه مزايايي دارد؟

شيشه هاي هوشمند شفاف تر و واضح تر از شيشه هاي معمولي هستند.

اين شيشه ها يووي بوده و جلوي اشعه هاي مضر خورشيد را  ميگيرد، همچنين مي توان از اين شيشه ها به عنوان پرده تصوير استفاده كرد زيرا قابليت نگه داري تصوير بر روي خود را دارد.

شما به سادگي مي توانيد با فشار دادن يك كليد شيشه را از حالت ماتي در آورده و به شيشه شفاف تبديل كنيد و يا برعكس.

از اين شيشه هاي هوشمند در محيط هايي مانند حمام شيشه اي، اتاق هاي كنفرانس ادارات و شركت ها، پارتيشن بندي هاي اداري، پنجره ها و … استفاده مي شود.

 شيشه هاي هوشمند چه ويژگي هايي دارند؟

?. عايق صوتي بالايي دارد.

?. حريم شخصي براي افراد ايجاد مي كند.

?.در امور آموزشي مي توان به عنوان صفحه نمايش از آن استفاده كرد.

?. براي اتاق كنفرانس، محيط اداري، اتاق خواب ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

?. در مقابل ضربه ايمني بالايي دارد.

?. در اين سيستم تغيير از حالت شفاف به مات يا مات به شفاف اجرايي است. براي مات شدن اين شيشه ها كليد، ريموت يا پدال تعبيه شده است.

سخن پاياني

با پيشرفت معماري داخلي و پيشرفت ايده ها در اين زمينه، امروزه مي توان  شاهد بسياري از مدل ها و طرح هاي داخلي براي محيط كار بود كه علاوه بر زيبايي بخشيدن به فضا، بسيار با صرفه هم هستند. پارتيشن هاي اداري، نمونه اي از عناصر پيشرفته در معماري داخلي يك محيط كار هستند كه هر محيطي براي صرفه جويي در هزينه ها و همچنين راحتي كارمندان خود بايد آن ها را تهيه كند.

شركت پرچين يكي از بهترين توليد كنندگان پارتيشن در ايران مي باشد و با مجرب ترين كادر در خصوص نصب انواع پارتيشن مي تواند يك فضاي اداري مدرن و بسيار زيبا براي شما فراهم كند اگر نيازمند نصب پارتيشن هستيد به كارشناسان پرچين مراجعه كنيد.

با تشكر از توجه و همراهي شما عزيزان.

منبع: شفاف نيوز

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد