ميله گرد يك ميله فولادي با سطح صاف است

۲ بازديد

ميله گرد يك ميله فولادي با سطح صاف است كه براي ساخت و سازهايي كه نيازي به كارهاي بتن مسلح با مقاومت بالا ندارند استفاده مي شودبه طور گسترده در ركاب تير و ستون، خطوط لوله، جاده ها، پروژه هاي كوچك و متوسط ??استفاده مي شودبه دليل سطح صاف ميله فولادي صاف كه باعث مي شود چسبندگي بين ميله فولادي و بتن خيلي خوب نباشد و فرآيند خمش براي گرفتن وام موثر ضروري است.

فلزات در اشكال و اندازه هاي مختلف ساخته مي شوند. لوله ها و لوله ها شبيه به هم هستند اما خواص و كاربردهاي متفاوتي دارند. ميله گرد، ميله مته و شفت نيز اشكال گرد هستند.

امروزه از ميلگرد در صنعت ساختمان سازي و از ميلگرد براي ساخت بتن استفاده مي شود. بتن بدون آرماتور را نمي توان در ساختمان هاي بتني استفاده كرد و استفاده از ساختمان بيشتر به دليل وجود بتن مسلح مي باشد. در واقع بتن از نظر مقاومت كششي ضعيف بوده و در برابر فشار ناشي از باد، زلزله، ارتعاش و ساير نيروها آسيب پذير است و احتمال گسيختگي آن زياد است. به همين دليل از آرماتورها در بتن براي تقويت سازه استفاده مي شود تا مقاومت سازه در برابر نيروهاي كششي افزايش يابد.

از ميلگردها در مقاوم سازي ساختمان هاي بتني، تيرها و تيرهاي برق، ساخت سدها و موارد مشابه بسياري استفاده مي شود. در واقع نقش مهم آرماتور در سازه هاي بتني و كاربرد بالاي آن باعث شده تا آن را به اشكال و استانداردهاي مختلف در بازار عرضه كند كه هر كدام داراي مشخصات و ويژگي هاي خاص خود مي باشند. با وجود اينكه استانداردهاي مختلف توليد ميلگرد در دنيا وجود دارد، اما در ايران ميلگردها بر اساس استاندارد روسيه توليد مي شوند و تمامي كارخانه هاي توليد ميلگرد، ميلگردهاي خود را بر اساس اين استاندارد به فروش مي رسانند.

آرماتور

ميله گرد يك ميله فلزي استوانه اي و بلند است كه ظاهر درستي دارد. ميله ها در انواع پلاستيك، فولاد نورد گرم يا نورد سرد، فولاد ضد زنگ، تيتانيوم، فولاد آلياژي، برنج و غيره و در طيف وسيعي از قطرهاي 1/4 اينچ تا 24 اينچ موجود هستند.

از مهمترين قطرها و گريدها مي توان به ميلگرد ck45، ميلگرد mo40 و ميلگرد 70 cr2 اشاره كرد.

1. ميله هاي گرد

ميله هاي آلومينيومي گرد آلومينيومي سبك و مقاوم در برابر خوردگي هستند و به راحتي آسياب و برش مي شوند. رايج ترين كاربردهاي ميله گرد آلومينيومي شامل آسترها، شفت ها، براكت ها، پين ها و گوه ها مي باشد كه همگي از كاربردهاي محبوب ميلگردهاي آلومينيومي هستند.

2. ميله هاي ترنس

يكي از پركاربردترين آرميچرهايي كه در اين مقاله به توضيح آن مي پردازيم، ميلگرد ترانس هستند. اين آرماتورها جذابيت بصري دارند و براي سازه هايي استفاده مي شوند كه بايد نماي زيبايي داشته باشند. در نتيجه اگر ظاهر سازه براي شما مهم است مي توانيد از آرماتور ترانس استفاده كنيد.

3. ميله هاي برنجي گرد

هنگامي كه به استحكام، هدايت الكتريكي، مقاومت در برابر خوردگي و مقاومت جرقه نياز است، از ميله هاي گرد برنجي استفاده مي شود. هنگام برس زدن، برنج درخشندگي فريبنده اي دارد و كار با آن آسان است. سخت افزار، ابزار، اتصال دهنده ها و وسايل دريايي نمونه هايي از كاربرد ميله برنجي هستند.

4. رنده فولاد ضد زنگ

نورد گرم و نورد سرد دو نوع ميله گرد SS هستند. ميله گرد نورد گرم معمولاً در كاربردهاي ساختماني استفاده مي شود كه در آن به پايان كامل و ابعاد دقيق نياز نيست. از سوي ديگر، ميله هاي گرد نورد سرد براي كاربردهايي كه نياز به پرداخت سطح عالي و ابعاد دقيق دارند استفاده مي شود. قاب ها، تيرها، براكت ها، شفت ها و محورها همگي از كاربردهاي رايج براي ميله هاي گرد فولادي هستند. ميله هاي گرد فولادي ضد زنگ در برابر خوردگي بسيار مقاوم هستند. فولاد ضد زنگ مي تواند سطوح اسيدي بالا را تحمل كند و مي تواند در شرايط كلر يا قليايي استفاده شود.

5. توري هاي آلياژي

يكي از مهم ترين و قوي ترين ميلگردهاي مورد استفاده در صنايع مختلف ميلگردهاي آلياژي هستند كه كاربردهاي مختلفي دارند.

ميله هاي مته

ميله هاي مته از فولاد ابزار ساخته شده اند كه با قطر دقيق آسياب مي شوند. ميله هاي مته معمولاً بيضي شكل هستند، اما مي توان آنها را مربع نيز كرد. آنها اغلب قبل از پردازش آماده مي شوند. اين روش مستلزم حرارت دادن فولاد براي نرم شدن و عملكرد بهتر است. فولاد تا زماني كه ماشينكاري شروع شود با هوا خنك مي شود. ميله هاي مته معمولاً براي ساخت مته، شير، پين رولپلاك، شفت و ميله استفاده مي شود. همچنين در ساخت چكش، سوهان و پانچ استفاده مي شود.

يك نوع ميله ورزشي وجود دارد

1. ميله هاي مته سخت شده با آب

ميله هاي مته سخت شده با آب آلياژ كمتري نسبت به ميله هاي مته سخت شده با روغن دارند و به آنها اجازه مي دهد تا سريعتر ماشين كاري شوند. ميله را تا زماني كه قرمز بدرخشد گرم مي شود و سپس در يك قابلمه آب فرو مي برند تا در طول فرآيند پخت سرد شود. در نتيجه فلزي سخت و مستحكم ساخته مي شود كه كار آن آسان است. اگرچه براي جوشكاري مناسب نيست. در ساخت چكش و سوهان از ميله هاي مته اي استفاده مي شد كه در برابر آب مقاوم بودند.

2. ميله هاي مته سخت شده با روغن

ميله هاي مته سخت شده با آب آلياژ كمتري نسبت به ميله هاي مته سخت شده با روغن دارند و به آنها اجازه مي دهد تا سريعتر ماشين كاري شوند. ميله را تا زماني كه قرمز بدرخشد گرم مي شود و سپس در يك قابلمه آب فرو مي برند تا در طول فرآيند پخت سرد شود. در نتيجه فلزي سخت و مستحكم ساخته مي شود كه كار آن آسان است. اگرچه براي جوشكاري مناسب نيست. در ساخت چكش و سوهان از ميله هاي مته اي استفاده مي شد كه در برابر آب مقاوم بودند.

شفت ها

شفتينگ كه با نام‌هاي Turned Ground و Polished Shafting نيز شناخته مي‌شود، اصطلاحي است كه براي توصيف شفت‌هاي خوب گرد ساخته شده از فولاد دقيق با كيفيت خوب استفاده مي‌شود. آنها به طور كامل برس خورده مي شوند تا از سطوح صاف و صاف اطمينان حاصل شود. فرآيند توليد براي دستيابي به تلرانس هاي بسيار محكم براي پرداخت، گردي، سختي و صافي طراحي شده است كه در نتيجه عمر طولاني با حداقل تعمير و نگهداري را به همراه دارد. شفت هاي محرك، شفت پمپ و بوشينگ توپ استفاده مي شود. اغلب انتظار مي رود كه نوار در اين شرايط با سرعت كامل بچرخد. در نتيجه، صافي شديد براي جلوگيري از لرزش بيش از حد و سايش ياتاقان بسيار مهم است.

سختي القايي براي سخت شدن محورها استفاده مي شود

سختي القايي يك روش گرمايش غير تماسي است كه از القاي الكترومغناطيسي براي توليد گرماي مورد نياز استفاده مي كند. يك ميدان مغناطيسي متناوب قوي روي ماده اعمال مي شود كه باعث مي شود جريان الكتريكي از فلز عبور كند و گرما توليد كند. هسته فولادي دست نخورده باقي مي ماند و خواص فيزيكي خود را در طول اين فرآيند حفظ مي كند. سپس فولاد در آب، روغن يا يك پليمر خاص خاموش مي شود و باعث ايجاد لايه سطحي مي شود

برخي درجات مهم ديگر

ساير درجات مهم تقويت كننده شامل موارد زير است.

 ميلگرد st37

 ميلگرد St52

آرماتور

در اين مقاله در مورد برخي از مهم ترين ميلگردها، انواع مختلف آنها و هر آنچه در مورد اين ميلگردها وجود دارد صحبت كرده ايم. از اينكه تا پايان مقاله همراه ما بوديد متشكريم.

https://www.b-webdesign.org/dir-wowonder/read-blog/120959

https://gab.com/ahmedkhatrity/posts/109289466971956120

https://twitter.com/ahmedal03612913/status/1588760200101924864

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd4BZQ3_2IIPYj-9RxWrWPi73NnsZD_VFXiCNXrMeA1KBoKTA/viewform

http://sns.twittermatome.mixh.jp/newsfeed/29416?ft=user&fi=7798

https://www.pinterest.co.uk/pin/1014646991036913377

https://www.crypto-city.com/profile-17683/?link-id=14844

http://y8space.com/activity-2/p/4758957/

https://sociallawy.com/story2654786/%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-st52

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/351037/

https://www.deshraag.org/activity/p/596156/

https://dailygram.com/index.php/profile-55910/?link-id=436430

https://lessontoday.com/activity/p/2613192/

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/161648/

https://www.acityexplored.com/activity/p/466932/

https://bandochoi.com/activity/p/2360489 /

http://www.bcsnerie.com/activity/p/3202589 /

http://sqworl.com/47od0r

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد